Sydneynaar Harrington - Reisverslag uit Sydney, Australië van annie en cock spiljard - WaarBenJij.nu Sydneynaar Harrington - Reisverslag uit Sydney, Australië van annie en cock spiljard - WaarBenJij.nu

Sydneynaar Harrington

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg annie en cock

13 December 2014 | Australië, Sydney

In Gosford lekker bakkievedronken met toastedfruitbread, getankt en n uur laterolie bijgevuld, was n mooie route over de motorway 1 met. Af ertoe n buitje, ja we gaan saaiworden hoor.
We reden voorbij New Castle, Taree boodschapjesgedaan, en toen naar Harrington waar we op nmooiecamping zitten. Gister effe naart strand hierachter gelopen waar ik n mooie pelikaan zag, helaas niks bij me.....komt nog wel, vanmorgen wilden we samen naar t strand, maar er. Lag n lizard op ons pad en we durfden er niet langs, hadden erg s morgens ook al een gezien, volgens de Dane in t kantoor zijn ze niet giftig maar je moet blijven bewegen anders denken ze dat je n boom bent en klimmen ze misschien op je brrrr niet san denken, zag er net ook een bij de keuken wilde n prullenbak opklimmen maar vielen onder.....

Na de lunch gaan we zo naar n vuurtorenwachter je misschien walvissen kan zien.....met ons geluk zijn ze. Er vandaag niet....

Nou we zijn weer in de lucht n mail schrijven kan altijd hoor.....
Hier gaan we maandag pas weg....op naar Brisbane.....
Groetjes xxxx

• 13 December 2014 - 08:40

Caroline:

Spannend om zo'n Lizard tegen te komen lijkt me! Jullie hebben al aardig wat kilometers gemaakt zo te lezen.
    Hopen dat die camper het een beetje uithoudt dat is behoorlijk wat kilometers op de teller.
    Leuk om jullie avonturen te kunnen bijhouden zo.

Wij gaan zo aan t klussen. Kijken wat we nog kunnen doen voordat de vloer erin komt woensdag.

-x-
    Caroline

• 13 December 2014 - 09:09

Ans En Willem:

Hi Annie en Cock,

Eindelijk komen er lizard op jullie weg, of zijn het gekko's? Dus jullie zijn op weg naar Brisbane daar ben ik doorgereden dus daar weet ik niets van. Zag er een beetje uit als Rotterdam. In port McGuire daar hebben ze veel pelikanen in het haventje zitten. Niet teveel van je route afwijken anders kom je nooit bij het Barrier Reef.
    Onze volgende note komt uit Venice.
    Groetjes,
    A&W

• 13 December 2014 - 13:56

Tineke:

Hoi Annie en Cock,

Leuk om alles te volgen. zo zien wij ook een beetje van Australie. Ben benieuw naar jullie foto's. ik hoop wel een paar mooie van de vogels. Van de week was" Freek Vonk in Australie" op tv. Daar kregen we al een goed idee. maar ik hoop niet dat je de krokodillen tegenkom ;)

en die zon komt heus wel.....

lieve groetjes Tineke en Harry

• 13 December 2014 - 15:01

Piet Winkelman:

Beste Annie en Cock,
    Heb al gereageerd bij Facebook foto's maar dit is eveneens ook erg leuk om te lezen.
    Uiteraard is het gerommel met airco en olie niet de bedoeling maar je kan op lange afstand niet altijd alles in de gaten hebben met reserveren.Hopelijk valt de soesa daarmee te leven en lekker te genieten van de hele trip die jullie van plan zijn en vooral als het weer opknapt dan wordt het helemaal goed.
    Denk maar lekker aan Australie en vergeet dat er nog een toren in Spijkenisse staat want Seija en Eef hebben een nat plafond in de kamer. Maar dat wordt wel weer opgelost.
    Fijn dat jullie de belevenissen op Facebook en jullie blog schrijven en heb ik leuke dingen om te lezen.
    Groetjes
    Piet

Verslag uit: Australië, Sydney

australie eerst blog.

Hallo allemaal, eindelijk een goede wifi verbinding en iets te vertellen, buiten t weer, wat niet zo bijster goed is veel regen, en dat is ook wel de reden dat we nual 300 km boven Sydney zitten.

Afijn, Melbourne, grote stad, met de trein erheen centrum bekeken, de gratis tramritje gemaakt. Hier moesten we een Ov kaart kopen, voor al t openbaar vervoer. We waren nog een beetje gammel van de vlucht.

Op straat n taxichauffeur aangesproken of hij ons zaterdags naar naar t verhuurbedrijf kon brengen, en ja hoor er was om 9 uur s morgens iemand om ons weg te brengen, n rit vanbinnen n uur naar de andere kant van Melbourne. Deze campervan is wat ouder en anders ingedeeld dan die in nieuw zeeland, maar we moeten t er maar mee doen.
Eerste camping lag mooi in de bossen en hier hebben we die prachtige gekleurde vogels gezien. Div. Hollandse backpackers gesproken ....en wat tips gehad....

Volgende camping aan de oostkust Eden, n goede camping, fijne keuken en douches, belangrijk......
volgende stop Batesman Bay, tijd voor n wasdag, overalboodschapjes. Natuurlijk, onze favoriete supermarkt, Coles,
Diegene die ons naar onze plek. Wees had Hollandse oudersensprak 2zinnen Nederlands, vertelde dat we daar in t noorden kangeroes in te wild konden zien op Depot beach,en ja hoor we kwamen er n family hoppend tegen, grappige beestjes.
We zagen ook grote hopen zand,rode, denken dat t reuze mierennesten zijn.....spannend......

Verdernog naar Sydney waar we met veel moeite n camping vonden, in Rockdale, t enige fijne v die camping was dat we makkelijk met de trein, waar we weer n andere O.v. Kaart, voor moesten kopen, inde stad konden komen. Alles was smerig, zeker de keuken, Cock kreeg ruzie met de eigenaresse omdat we dwars stonden ipv in de lengte....
In Sydney met de ferrie naar Manly, ook met de Ov kaart, half uur aren, kregen n goed idee hoe groot de stad is, heel de tijd regen. Natuurlijk en bij Manly naar de Pacific Ocean gelopen waar we ongekend n half uur inde zon hebben gezeten.....
Daarna goot tweer,vanaf t. Water opera house gezien, schitterend
Zijn er. Nog heen gelopen....in de stortregen, ja we worden saai, maar zo was t weer ook, ergens nog wat gedronken....eni. Manly n lekkere pie gegeten......

Terug bij de camping de campervan gepakt en na 4 rondjes supermarkt gevonden...joepie.....lasagne in de microwave voor t avondeten...,

Vanmorgen dus naar t noorden gereden en nu. Zitten nu in Harrington, mooie big 4 camping aan de zee, net naar t strand gelopen en n paar pelikanen gezien helaas, kon ik t niet vastleggen , had niks bij me morgen maar, moet toch bewijshebben,we hebben zeker alwat eerdergezien.....

Blijven hier nogn paar nachtjes omdat v d omgeving te zien, en proberen iets vaker wat te schrijven, maar dat t weer niet al te best is weten jullie nu al......maar dat komt nog wel goed.....